קצרצר חורפי – אצבעות פילו במילוי בשר טחון

20160124_203418

החורף הזה משגע אותי. כל מה שמתחשק לי לעשות כל היום זה:

  • לא לעבוד
  • לעמוד במטבח ולהכין אוכל
  • לאכול את מה שהכנתי

בסך הכל, לא שגרת חיים בריאה במיוחד, מה גם שסעיף מס' 1, מפתה ככל שיהיה, לא ממש מתאפשר אם אני רוצה להמשיך לקנות דברים ולחיות.
אז אני חורקת שיניים, עובדת 10-12 שעות ביום ומפנטזת על מה שאכין בסוף השבוע. בשישי האחרון מימשתי את הפנטזיה והכנתי עוגיות שוקולד פאדג' בראוני הכי טעימות בעולם, שלצערי התחסלו עוד לפני שהספקתי לחשוב על לצלם, וקצת נרגעתי.
או לפחות כך חשבתי.

ביום ראשון התעוררתי לסערה קשה עם גשם שלא מפסיק לרדת, תאבון שליווה אותי כל היום, ובעיקר – תירוץ אולטימטיבי. הפסקות חשמל שכיבו לי את המחשב כל רבע שעה ולא נתנו לי לעבוד. מי אני שאתנגד לגורל?
שמתי פעמיי אל המטבח, הפשרתי חבילה שלמה של בצק פילו ששכב לי במקרר והלאה לעבודה

20160124_202059

לעבודה-
מתחילים עם בצל גדול קצוץ במחבת חמה עם שמן,
מוסיפים בערך חצי קילו של בשר טחון ומתחילים לערבב.
מתבלים במלח, פלפל שחור, אבקת מרק עוף, קצת כמון וקצת כורכום.
אחרי שהבשר משנה צבע ומתחיל להיות מוכן מוסיפים עגבנייה אחת בשלה מגורדת (ללא קליפה),
וכפית גדושה של רסק עגבניות.
מערבבים היטב עד שהבשר מוכן וטעים (לא לשכוח לטעום ולתקן את התיבול!)
מורידים מהאש ומוסיפים חופן צנוברים קלויים וקצת פטרוזיליה קצוצה טריייה.

מתחילים עם הבצק-
מחממים תנור ל-180 מעלות
פורשים את הבצק על השיש ומכסים את כולו במגבת גדולה לחה.
מוציאים עלה אחד וחותכים לשניים,
מורחים את העלה בשמן זית או שמן רגיל, מניחים כף וחצי של מילוי בקצה העלה ומתחילים לגלגל לאורך, כמו אגרול.
מקפלים פנימה את שני קצוות העלה, ומגלגלים עד לסגירה. מניחים בתבנית עם נייר אפייה.
זכרו- פילו מתייבש מהר לכן להוציא מתחת למגבת עלה אחד בכל פעם, לסיים ורק אז להוציא את העלה הבא.

מורחים בביצה, מפזרים שומשום ואופים ב-180 מעלות למשך בערך 30 דקות (עד שמזהיב לגמרי).

נשאר לכם פילו מיותר?

20160124_204331
לוקחים קערה ומניחים בה כוס של אגוזים מרוסקים, כל מה שיש לכם בבית (אני עשיתי שילוב של פקאן, מלך ושקדים).
מוסיפים שליש כוס סוכר, 2-3 כפות של מים, מעט מעט גרד לימון וכפית פירורי לחם ומערבבים.
זה יהיה המילוי המתוק שלכם. את האצבעות מגלגלים באותה דרך כמו המילוי הבשרי,
ומקבלים מעדן דמוי בקלאווה עם קרמל ואגוזים! (לא לשכוח לבזוק קצת אבקת סוכר כשזה יוצא מהתנור!)

20160124_204248

אם תהיתם, לא באמת עצרתי שם וגם דאגתי להכין פאי עם קרם פטיסייר ותותים, אבל זה כבר לפוסט הבא…

IMG_20160124_204051

להשאיר תגובה

