שבלולי גבינה פריכים, חמאתיים ומלאי גבינה AKA: מתכון מושלם לשבת בבוקר

20160725_213904

הגעתי למסקנה שבחצי שנה האחרונה, עמוד הפייסבוק שלי הפך למקדש לאוכל. כל הפיד שלי מורכב מקבוצות אוכל שונות, סרטונים של טייסטי ושל פוד פורן, מתכונים שחברים מעלים, ואפילו קבוצת אלכוהול אחת כדי שאקנא בכל הקוקטיילים המעולים שהיו יכולים ללכת עם האוכל שאני צופה בו.

לא על המלפפון לבדו יחיה האדם
הדבר המתסכל בסיפור הזה הוא שאף פעם אין לי מה לאכול בזמן שאני צופה בכל האוכל הזה. בדרך כלל אני נחשפת לתכנים האלה בדיוק כשאני הכי רעבה (כי אי אפשר אחרת) ובדיוק כשאני ביום הכי עמוס בעולם ואין סיכוי שאני מפסיקה את העבודה אפילו כדי להכין חביתה. זה בדרך כלל מסתכם בזה שאני יושבת מול המחשב, מדמיינת כמה מהמתכונים מולי אני אכין בסוף השבוע, ונוגסת במלפפון שאפילו לא טרחתי לקלף.

לדמיין את הטעם20160725_213915
מפעם לפעם, במיוחד בתקופות רגועות יותר, או בחגים, אני מוצאת את הזמן להכין מתכון אחד, כזה ששמרתי לי כבר הרבה זמן בצד, חלמתי עליו וידעתי שהוא הבא בתור. את המתכון הזה מצאתי בקבוצת "רעבים ברעבך" בפייסבוק, ושמרתי אותו כמעט חודש וחצי, תוך כדי שאני מדמיינת את הטעם של המאפים הפריכים והגבינתיים האלה. תאמינו לי, בסוף המציאות עלתה על כל דימיון.

 

אז יאללה, אני מפסיקה לחפור ונותנת מתכון מושלם לפינוק של שבת בבוקר-

הכנת הבצק
במיקסר עם וו גיטרה מערבבים:

  • 3 כוסות קמח תופח (או קמח רגיל עם שקית א. אפייה)
  • 200 חמאה רכה
  • גביע של שמנת חמוצה
  • ביצה אחת
  • שליש כוס של גבינה מגורדת כלשהי (פרמזן הולך הכי טוב!)
  • שן שום כתושה
  • קורט נדיב של מלח

כשכל החומרים התאחדו והבצק מוכן, אורזים אותו20160725_200158 לשעה למקרר כדי שיהיה קל יותר לעבוד אתו. אחרי שעה מוציאים, מחממים תנור ל-180 מעלות, מחלקים את הבצק לשני חצאים ומרדדים כל חצי למלבן דק יחסית.

מכינים את המילוי
בקערה מערבבים ביחד:20160725_195133

  • 200 גרם של גבינות מגורדות. אני עשיתי שילוב של קשקבל, מוצרלה, גלבוע, חמד, ואפילו קצת בולגרית. אפשר לערבב מה שרוצים, ואפשר גם רק עם סוג אחד של גבינה מגורדת (עדיף שהסוג היחיד יהיה קשקבל, הכי טעים).
  • גביע 250 ג' של גבינת שמנת נפוליאון בטעם בצל (אפשר להשתמש גם בנפוליאון זיתים או אפילו בגבינה רגילה, אבל הבצל נותן לזה טעם מושלם!)
  • 20160725_1957533 כפות קמח
  • ביצה אחת
  • מלח, פלפל וקצת פפריקה, לפי הטעם. (אפשר לטעום את המילוי לפני הוספת הביצה, ואז לתקן את התיבול לפי טעמכם).

הרכבת השבלולים
מורחים חצי מהמילוי על העלה שרידדנו ומגלגלים לרולדה. חותכים פרוסות מהרולדה בעובי סנטימטר אחד או סנטימטר וחצי (לפי גודל השבלולים שבא לכם) ומניחים על תבנית עם נייר אפייה. אם חם בחוץ מאד, וקשה לחתוך את הרולדה לפרוסות שוות, אפשר להכניס או20160725_210107תה למקפיא ל-20 דקות לפני החיתוך.

מורחים על השבלולים ביצה, מפזרים שומשום ושולחים לאפייה, עד שהשבלולים מזהיבים מאד (אפילו חומים. אפייה ארוכה עושה להם טוב)

ומה עוד צריך לדעת?
ניתן להקפיא את השבלולים לאחר האפייה ולחמם אותם כשרוצים לאכול, וניתן גם להקפיא את השבלולים הפרוסים לפני האפייה, להוציא מהמקפיא בשבת בבוקר, למרוח ביצה ושומשום ותוך זמן קצר יש לכם מאפה טרי וטעים שמפיץ ריח מושלם בכל הבית!

20160611_165311

להשאיר תגובה

